ASN Bank

Na de lancering van het nieuwe platform steeg het organische zoekverkeer met 26% en nam het bouncepercentage met 47% af.
Brand & Content ASN Bank | 4NG
Contentmigratie voor een duurzame bank

ASN Bank is de grootste duurzame bank in Nederland. Sinds 2007 zetten ze zich ook met hun platform ‘Voor de Wereld van Morgen’ in voor de verduurzaming van Nederland. Na een aantal jaren in de lucht, was het platform toe aan vernieuwing. Wat mocht 4NG verzorgen? Een goede contentmigratie met verbetering van de vindbaarheid, en een groen vinkje voor de hoge security eisen waaraan banken zich dienen te houden.

Een veilig, gebruiksvriendelijk platform voor iedereen

Met behulp van onze SEO-expertise en de nieuwste Drupal versie, konden we alle content van het platform nog beter vindbaar maken. Om het gebruiksgemak van het platform te verhogen, hebben we de indeling van het CMS geoptimaliseerd. Daarna zijn we met de IT-afdeling van de ASN Bank een intensief traject ingegaan om aan de hoogste security eisen te voldoen. Vanuit dit traject maakten zij een uitgebreide code analyse aan. Het platform is op diverse vlakken verbeterd:

  • De artikelen zijn beter vindbaar en dragen daarmee bij aan de SEO-ranking.
  • Bezoekers vinden dankzij de vernieuwde navigatie snel hun informatie. 
  • Het platformbeheer kost minder tijd dankzij de extra beheermogelijkheden van beheren van Drupal 9.
  • Redacteuren hebben meer vrijheid: pagina’s en blogs aanmaken is veel eenvoudiger.
  • Alle codes van het platform voldoen aan de veiligheidseisen voor banken.
Tevreden bezoekers en mooie cijfers

Zowel de ASN Bank als de bezoekers van 'Voor de Wereld van Morgen' zijn ontzettend tevreden met het vernieuwde platform. Content is makkelijker te vinden en de navigatie door de website is efficiënter ingericht. Ook achter de schermen is de gebruiksvriendelijkheid van het platform verbeterd, waardoor de redacteuren flink wat tijd besparen.

Sinds de lancering van het nieuwe platform steeg het organische zoekverkeer naar de website met 26%. Daarnaast nam het bouncepercentage met 47% af. Door de toename van het verkeer is de ASN Bank in staat om nog meer mensen te bereiken en te inspireren om duurzamer te leven.

Ons nieuwe platform is zo gebruiksvriendelijk ingericht, dat redacteuren en leden van de community direct intuïtief begrijpen hoe het werkt. Bovendien kunnen we nu ontzettend veel zelf aanpassen.

Klaar om aan de slag te gaan?

We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.

We gaan ervoor