Evangelische Omroep

Case Evangelische Omroep 4Ng

Wie is De Evangelische Omroep?

De Evangelische Omroep is een Nederlands mediabedrijf met ruim 400.000 leden. Toen het bedrijf bij 4NG aanklopte, waren alle gegevens van de leden opgeslagen in UIS. Dit systeem bood weinig flexibiliteit en beperkte mogelijkheid tot integratie met andere platforms. De vraag aan ons? De CRM- en fulfilmentsoftware vervangen met een geïntegreerde omgeving die de administratie, betalingen en communicatie van en met klanten kan verwerken.

De aanpak van 4NG

We besloten om het huidige CRM-systeem te vervangen met Salesforce in combinatie met Zuora. In Salesforce staan alle relaties van de EO geadministreerd. Zuora registreert alle lidmaatschappen en betalingen. De nieuwe omgeving verwerkt alle contactpunten met leden en biedt de EO de mogelijkheid om gepersonaliseerde contactstrategieën op te zetten. Voor optimaal gebruik van de omgeving, installeerden we diverse tools voor social webcare. De nieuwe omgeving biedt vele voordelen:  

  • Het opzetten van gepersonaliseerde contactstrategieën is mogelijk.
  • Meer tijd voor andere werkzaamheden dankzij geautomatiseerde strategieën.
  • Effectievere marketingacties dankzij personalisatie.
  • Flexibele omgeving voor de administratie van relaties en hun betalingen.
  • Social listening en interactie tool om social webcare uit te voeren.
4NG en de EO hebben samen een goed functioneel werkend systeem opgeleverd. Inmiddels draaien Salesforce en Zuora naar volle tevredenheid binnen de Evangelische omroep.

Resultaten

De EO vroeg om een omgeving waarin alle relaties en de administratie van de verschillende lidmaatschappen en bijbehorende betalingen te vinden zijn. Dankzij de implementatie van Salesforce en Zuora konden we dat waarmaken. 

Marketingacties en gepersonaliseerde contactstrategie zijn nu mogelijk, en er is een flexibelere omgeving voor administratie opgezet. Veel processen lopen nu ook automatisch, waardoor de focus van de EO gelegd kan worden op taken waarmee meer groei kan worden behaald.

Zullen we op verkenning?

We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.

We gaan ervoor