Five Degrees

Hero Afbeelding 3840X1800 Tiny (1)

Wie is Five Degrees?

Tot voor kort streefden banken naar digitale transformatie, zonder om te kijken naar het belangrijkste stukje technologie: core banking. Dat is waar five°degrees in beeld komt: dit bedrijf levert cloud software voor banken en geldverstrekkers, zodat ze optimaal kunnen profiteren van hun digitale innovatie. De hamvraag: hoe laat je deze doorbraak in de bankenwereld zien? Bikkelhart wist het wel. Binnen 2 maanden maakten we een striking homepage, dummy proof templates en een knallende videocampagne. 

De aanpak van 4NG

Tijdens de discovery fase zochten we naar passende archetypes voor fiveºdegrees. We kozen de held en de verzorger, en bepaalden daarmee gelijk de richting voor het nieuwe verhaal en design. In de designfase deden we verfijningen op het gebied van kleur en leesbaarheid, en voegden we de ‘kernbankieren’ cirkel toe als herkenbaar beeldelement. Ook bouwden we een drag-and-drop editor in HubSpot en produceerden we video’s voor een teasercampagne om aandacht te genereren voor het nieuwe product °neo. De website is op diverse vlakken verbeterd:

  • De gebruiker wordt in de rol van de hero geplaatst om een gevoel van betrokkenheid te geven.
  • De nieuwe tagline geeft aan wat de missie is en motiveert tot actie.
  • Er staat een krachtige en frisse stijl met ruimte voor de juiste focus.
  • De cirkel als herkenbaar beeldelement is goed te gebruiken op meerdere plekken. 
  • Redacteurs maken makkelijk pagina’s aan dankzij de drag-and-drop editor, óók met bestaande componenten.
Design Fase Tiny
Bikkelhart begreep onze uitdaging en vertaalde onze cloud propositie naar een pakkend, dynamisch en treffend design. Daarnaast heeft de teaservideo ons publiek wakker geschud. Bikkelhart heeft een schitterend resultaat geleverd

Resultaten

Met een striking homepage, vernieuwde styling én videocampagne zetten we five°degrees opnieuw in de spotlights binnen de banking wereld. 

Ook de teasercampagne werd goed ontvangen! Maar liefst 624 mensen klikten door op de teasercampagne op LinkedIn en het totaal aantal impressies van de video’s staat op 110.777. Het resultaat: de menigte wilde op de hoogte blijven. Mission accomplished.

Zullen we op verkenning?

We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.

We gaan ervoor