Merk-Echt

Sinds onze inzet is het aantal leads bijna verdubbeld en steeg de bedrijfsomzet van Merk-Echt met 40%.
Merk Echt Case 4Ng
Een digitale strategie voor de toekomst

Merk-Echt is een van de grootste merkenbureaus van Nederland. De afgelopen jaren heeft het al meer dan 15.000 merken geholpen bij het registeren van hun merkrechten. De ambitie om nog verder te groeien was groot, maar daar had het bureau hulp bij nodig. En dat doen wij met liefde: Netvlies ontwikkelde een toekomstbestendige digitale strategie, state of the art website en innovatieve marketingaanpak.

Alles draait om personalisatie

We startten met strategische sessies om een scherpere focus op de doelgroep te krijgen, een roadmap te ontwikkelen en schetsen voor de nieuwe website te maken. Daarna gingen we volgens de Scrum methode aan de slag met de realisatie van de site. We gebruikten hiervoor WordPress en koppelden dat met Salesforce, zodat de resultaten van de website en marketingcampagnes inzichtelijk zijn. Ook is de website ingericht op personalisatie: diverse doelgroepen zien alleen relevante content. De nieuwe website biedt vele voordelen:

  • De lay-out en opmaak licht het belang van merkregistratie toe en is inspirerend.
  • Leads komen binnen in Salesforce waar hun statussen realtime inzichtelijk zijn.
  • Met de inzichten uit Salesforce kan Merk-Echt campagnes verder optimaliseren.
  • Dankzij de website personalisatie stijgt het conversiepercentage aanzienlijk.
  • De software voor bedrijfsherkenning signaleert welke bedrijven de website bezoeken en speelt daarop in.
Het resultaat? Een blije doelgroep en stijgende cijfers!

De nieuwe site van Merk-Echt speelt in op de informatiebehoefte van de doelgroepen, is sneller, taakgerichter en beter ingericht op SEO. Daarnaast passen we personalisatie toe en ondersteunen we de site met online marketingcampagnes. Toekomstbestendig ontwikkelen kan nu ook: de website vormt ook een stevig fundament voor toekomstige uitbreidingen.

Het resultaat van deze ontwikkelingen? Een verdubbeling van het aantal leads – dat terwijl de kosten per lead met 15% zijn afgenomen – en 78% stijging van het conversiepercentage! Bovendien is de bedrijfsomzet binnen één jaar met 40% toegenomen en werd Merk-Echt beloond met de FD Gazelle award.

Een fijne samenwerking
Het samenwerken bij Netvlies op kantoor was heerlijk. Het projectteam is zeer vakkundig en werkt oplossingsgericht. Als we tijdens het project een verzoek hadden, dan werd dat bijna direct doorgevoerd.
Marloes den Hollander
- Product Owner van Merk-Echt
Klaar om aan de slag te gaan?

We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.

We gaan ervoor