WOLF

Sinds onze digitale ontwikkelingen steeg het aantal proeflessen van WOLF rijbewijsshop met 29,68% en werd de klantenservice 250% efficiënter.
Wolf Rijbewijs Webshop2 Case 4Ng

Wie is WOLF?

Met meer dan 100 medewerkers in ruim 70 plaatsen is WOLF rijbewijsshop één van de grootste rijscholen van Nederland. Omdat de rijschool snel groeit, wilde ze haar marketingresultaten verbeteren en de online ervaring voor leerlingen optimaliseren. We maakten een strategische roadmap, een gloednieuwe applicatie en we ondersteunden WOLF met haar online marketing. 

De aanpak van 4NG

We begonnen met een roadmap waarin we diverse optimalisaties en projecten voor de klantreis bij WOLF vaststelden. Deze testten we in sprints bij de doelgroep. Op basis daarvan ontwikkelden we een hybride app in Vue, waarmee leerlingen aan de hand van video’s en trainingen zicht krijgen op hun voortgang. Ook het marketing dashboard kreeg een opfrisser: vanaf het moment dat leerlingen de WOLF app gebruiken, worden nu waardevolle inzichten verzameld in hun klantreis. Met deze ontwikkelingen: 

  • Krijgen leerlingen interactieve ondersteuning in hun rijopleiding via de app.
  • Kunnen leerlingen zelf hun rijlessen inplannen of wijzigen.
  • Worden de lesagenda’s efficiënter ingedeeld en vindt er minder lesuitval plaats. 
  • Heeft krijgt WOLF beter inzicht in het aantal leads, nieuwe klanten en de klantwaarde per campagne. 
  • Is de interface gebruiksvriendelijker en de klanttevredenheid hoger.
Onze samenwerking met Netvlies is hét voorbeeld van een succesvolle digitale transformatie. Omdat we samen van WOLF een schaalbaar bedrijf hebben gemaakt, kunnen we onze groeiambities nu veel eenvoudiger realiseren.

Resultaten

Inmiddels gebruiken vrijwel alle leerlingen de app om hun lessen te plannen. Dit levert een substantiële tijdsbesparing op: medewerkers van de klantenservice nemen nu 2,5 keer meer auto’s onder hun hoede dan hiervoor. De klantenservice is hiermee maar liefst 250% efficiënter geworden! Bovendien vindt er ruim 50% minder lesuitval plaats, omdat leerlingen via de app vrijgekomen lessen kunnen boeken. 

Door de verbeterslag in online marketingcampagnes verbeterde de kwaliteit van de leads aanzienlijk (lees: minder uitval) en steeg het aantal proeflessen met 29,68%. En dat allemaal terwijl de marketingkosten gelijk bleven. Een échte win-win!

Zullen we op verkenning?

We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.

We gaan ervoor